Як вже було згадано в попередній статті, на Заході виготовляється величезна кількість одягу, яку, як правило, завжди не вдається реалізувати за первісною ціною за виділений для цього термін. Тому він потрапляє в категорію, яка називається – одяг сток. Щоб розпродати такий одяг в країнах Америки і Європи існує ціла індустрія, що займається цим. Але частина стокового одягу, причому досить не маленька, надходить і в нашу країну. Дозвольте в рамках цієї статті коротко розповісти Вам, що відбувається з нею далі.

У Західних виробників стоковий товар скуповують оптові компанії, які безпосередньо і привозять його в Україну. Потім оптовики продають одяг сток роздрібним торговцям для реалізації до кінцевого споживача. Таким чином, одяг сток оптом поширюється по багатьом містам нашої батьківщини. Якщо говорити про структурний поділ магазинів, що торгують стоком, то у нас в країні, на жаль, поки немає такої впорядкованості та прозорості, як на Заході. Часом єдиний критерій, на який умовно можна розділити торгові точки, що торгують стоком – це вартість одягу. Магазини економ-класу і магазини для клієнтів середнього достатку часто можна побачити в різних містах України. Різниця асортименту таких магазинів просто відрізняється популярність представлених на полицях брендів. Скажімо такі марки, як Mexx, Puma, Zara, Massimo Dutti та інші бренди, які, як кажуть, на слуху, продаються, звичайно, дорожче. А марки одягу з найменш впізнанною назвою частіше продаються в магазинах, що позиціонують себе як економ-клас.

Яскравою особливістю магазинів, що торгують стоком в Україні є те, що в них господарі не рідко починають розбавляти сток. Іншими словами, продавати не тільки одяг сток, тобто нову якісну Європейську продукцію, але і одяг з Китаю, Туреччини, Кореї, Білорусії, Росії і так далі. Це робиться з багатьох причин, головна з яких, звичайно ж, збільшення прибутку від продажів. Але це, в свою чергу створює головний мінус такої політики, яким є те, що репутація стокового товару сильно страждає. Плюс до того спрацьовує ще й досить маленький рівень реалістичного уявлення населення нашої країни про те, що таке сток. Результатом чого стає те, що сток одяг плутають з речами секон-хенд або просто дешевим одягом низької якості.

Важливо також відзначити, що сток одягом в Україні торгують і фірмові магазини, що представляють офіційно який-небудь бренд. Завдяки тому, що в нашій країні не так багато людей, в порівнянні з Заходом, які відстежують моду і нові колекції брендів, фірмові магазини часто спокійно торгують стоком, видаючи його за нову колекцію. Завдяки тому, що собівартість стокового товару низька, а реалізована ціна таких речей така ж висока, як за нову колекцію, такий хід є для власників фірмових магазинів дуже вигідним. Тому можна сказати, що в Україні багато людей носять сток і при цьому можуть навіть і не здогадуватися про це.

Отже, шлях руху одягу сток до кінцевого покупця в нашій країні досить сильно відрізняється від Західного. Чи буде так завжди? І як буде змінюватися сток бізнес у нашій країні? Поживемо, побачимо.