Як це часто буває, багато чого, що приходить в нашу країну з Заходу, тут розвивається своїм шляхом і набуває такі риси, яких раніше не було. Це безпосередньо стосується і одягу сток.

Сьогодні сток одяг в Україні – це досить розпливчасте поняття. Цей термін поєднує дуже різні категорії товару. Стоком називають актуальні колекції в красивих фабричних упаковках і цим же словом іменують нерозпродані товарні залишки з мережевих магазинів, які вже втратили вигляд. Тобто сток в нашій країні дуже різний. І це абсолютно незрозуміло більшості населення в Україні.

Дуже багато людей вважають, що сток – це дешевий одяг низької якості з Туреччини чи Китаю, а багато хто навіть думають, що це одяг, що був у вжитку. При цьому більшість людей навіть не здогадується, що виклавши велику суму в шикарному магазині за яку-небудь модну французьку річ, вони можуть купити все той же сток.

То який же він – стрк в Україні? Багато компетентних людей в цій справі виділяють дві категорії одягу сток. Перша категорія – це сток, імпортований в нашу країну із закордону. Модний одяг оптом надходить до нас нечасто і в малих кількостях. Все це відбувається в силу однієї ключової причини. Вона полягає в тому, що в українському законодавстві не прописано визначення такого товару, як сток, тому мита на сток нічим не відрізняються від мит ​​на нові колекції. І, як наслідок, низькі закупівельні ціни на товар, іменований нами стоком, ніяк не враховуються. Займаються імпортом такого стоку найчастіше оптові компанії, одяг оптом яких спеціалізований під конкретне замовлення. Якщо говорити про те, скільки відсотків займає імпортований сток від загальної частки, що ввозиться в нашу країну одягу, то фахівці відзначають, що це досить важко підрахувати з великою точністю, але в середньому це приблизно 15-20% від загального імпорту одягу.

Друга категорія – це сток внутрішній, який утворюється в нашій країні. Він в свою чергу теж поділяється на два джерела виникнення стоку. Перший – це представники імпортних брендів, яких останнім часом стало чимало в нашій країні. І друге джерело – це українські виробники модного одягу, яких, навпаки, поки що досить мало в порівнянні з європейськими виробниками. У всіх цих джерел практично ніколи не утворюються великі скупчення товарних залишків на складах, в силу декількох причин. Насамперед, тому, що кожен виробник заздалегідь піклується про те, щоб у нього було джерело збуту або реалізація товарних залишків. Наприклад, власні дискаунтери, або свої постійні оптові клієнти. І крім того, існують великі дисконтні мережі, які скуповують з великою регулярність всі залишки.

Таким чином, ми приходимо до висновку, що якісного стоку у нас в країні не так багато, але ми знаємо, що реалізацією стоку займається величезна кількість різних магазинів. Тому, найчастіше, у роздрібних мережах ми можемо спостерігати розбавлений сток і велике число змішаних магазинів, присутність яких і сприяє тому, що більшість населення в нашій країні мають скептичне ставлення до слова сток.