З усіх видів крадіжок у магазині, злодійство з боку свого персоналу, напевно, саме неприємне. Підозрювати когось зі своїх співробітників, а якщо вдалося з’ясувати, хто саме вкрав, то штрафувати і звільняти з роботи – все це не дуже приємний досвід.

А підраховувати збитки від зниклого товару, ще неприємніше. Тому виникає важливе питання: як уберегти стоковий товар від крадіжок з боку персоналу?

Звичайно, має значення, якого розміру Ваш магазин і, отже, як багато в ньому персоналу. Безумовно, якщо у Вас працюють 2-3 людини, то стежити за ними набагато простіше. Але скільки б у Вас не було працівників, незмінним залишається завжди головне правило – потрібно підтримувати хороший мікроклімат в колективі і правильно організувати систему обліку товару.

Хороший мікроклімат в колективі передбачає чесні і відкриті відносини. На жаль досить часто співробітник магазина йде на крадіжку лише для того, щоб покарати керівництво за нанесену йому образу. Пам’ятайте, що будь-яке несправедливе рішення з Вашої сторони по відношенню до працівника, є як би психологічним виправданням здійсненної ним крадіжки. Ніколи неприпустимо доводити відносини в колективі до такого рівня.

Правильно організувана система обліку товару теж має на увазі під собою багато. Дуже важливо не провокувати злодійство відсутністю обліку і контролю. Необхідно добитися того, щоб директор магазина в будь-який час міг отримати інформацію про те, де знаходиться товар, в якій він кількості і яка його якість. Наприклад, Вам надійшов одяг оптом зі складу, чергова партія. Ваша система обліку повинна чітко відстежувати всі переміщення цього товару. Завжди пам’ятайте, що найсильніший стимул для співробітника магазина що-небудь вкрасти – це проблеми в обліку стокового товару. Будь-який товар повинен значитися там, де лежить, а кожне пересування товару має супроводжуватися необхідними документами.

Ще важливо для керівника намагатися не створювати умов в магазині, через які чисто технічно будь-яку річ буде неважко вкрасти. Наприклад, якщо не прикриті можливі місця розкрадання речей з магазину. Це можуть бути кватирки або вікна в службових приміщеннях, невживані двері і так далі. Крім того, практика показує, що ще одним найчастіше використовуваним засобом виносу товару з магазину є сміття. Його, як правило, ніхто не перевіряє, тому заховати в ньому якийсь вкрадений товар для злодія здається цілком розумним. Пам’ятайте про це.

Отже, злодійство в магазині своїм власним персоналом – це вкрай неприємна ситуація з якою можна зіткнутися, але Ви зможете з цим впоратися!