Якщо Вам подобається купувати одяг у стокових магазинах, то ви напевно могли помітити, що в багатьох подібних місцях важко знайти одяг відомих європейських виробників за низькою ціною. В той же час досить часто у продажу представлені зразки одягу, виробленої в Україні, Туреччині, Китаї, Кореї, Пакистані і так далі.

При цьому ми знаємо, що справжній стоковий одяг – це залишки від нерозпроданих брендовими магазинами колекцій найпопулярніших світових марок. Наприклад – Mexx, Morgan, Zara, Massimo Dutti і так далі. Де ж цей одяг? І чому він представлений ​​не у всіх місцях, де продається стоковий одяг?

Справа в тому, що не всі стокові магазини однакові по своїй категорії. Існує багато видів фірм, які торгують стоком, і відповідно до займаної ними ніші на ринку в продажу представлений різний асортимент. В цілому магазини стоку ділять на дві умовні групи. Перша – це магазини економ-класу, де якраз і торгують одягом з Росії, Туреччини, Китаю і так далі. І друга – для покупців з достатком вище середнього, де продаються залишки від колекцій відомих брендів.

Серед місць, де продають одяг відомих брендів, виділяють три різновиди магазинів стоку. Перша включає в себе монобрендові магазини. “Моно” – значить один. У даних стокових магазинах представлений одяг мережевих монобрендових бутиків, де продається виключно власне виробництво. На Заході подібна практика склалася вже давно і практично кожен європейський бренд має свої власні магазини розпродажів, де продаються залишки колекцій. В Україні таких магазинів ще дуже мало, а ті, що є, не сильно відрізняються за ціною від вартості одягу з нових колекцій. І в багатьох фірмових бутиках в торговому залі можна побачити одяг колекцій 5-7 річної давності, чого ніколи не буває в Європі, де одяг в магазині знаходиться максимум один сезон.

Друга група стокових магазинів – мультибрендові. Тут власник реалізує кілька брендів одягу, які він закуповує в різних місцях. Це як правило ті ж роздрібні торговельні мережі, які з якихось причин самі не реалізують свої залишки. Або це компанії, які займаються оптовою торгівлею стоком. Вони в свою чергу закуповують товар безпосередньо у фабрик, наприклад у випадку перевиробництва або теж у роздрібних мереж але великими обсягами. У таких компаній на складах завжди є чоловічий або жіночий одяг оптом.

У третю групу увійшли мультитрендові торгові центри. Це скупчення монобрендових і мультибрендових магазинів у великих торгових центрах на околиці або за межею міста. Завдяки цьому орендна ставка тут дуже невисока, що і привертає в такі центри різні стокові магазини, в тому числі великі. В україні поки що таких центрів мало.

Таким чином можна зазначити, що існує багато різних видів магазинів стоку, що відбивається на пропонованому ними асортименті.