Багатьом відомо, що “одяг сток” в перекладі з англійської означає “запас одягу”. Іншими словами, магазини, що торгують недорогим стоковим одягом, по суті, продають товарні залишки. Такі магазини у величезній кількості з’явилися і продовжують з’являтися в нашій країні.

А в Європі, наприклад, вони вже досить давно популярні і добре відвідувані. Перевага такого одягу в тому, що за своєю якістю він зовсім не поступається товару з фірмових бутіків, а ціна може бути набагато нижче – навіть на 70-80%. Чому існує така серйозна різниця? Звідки з’являються ці товарні залишки?

Існує чимало джерел появи стокового товару, але можна виділити кілька основних. Перш за все стоковий одяг з’являється в результаті перевиробництва на фабриці. Після пошиття партії одягу бувають випадки, коли залишається тканина, і щоб вона не залежувалася і окупила свої витрати, підприємство шиє з неї ті ж речі, але продається цей одяг оптом через спеціалізовані в подібній галузі фірми.

Крім цього з різних причин буває, що партії оригінального одягу, виробленої на фабриці, можуть бути не відвантажені в торговельні мережі вчасно. Наприклад, велика торгова поставка могла просто зірватися внаслідок недомовленості, непорозуміння керівництва або з якоїсь іншої причини. Щоб не зазнати збитків і не займати складські приміщення даремно, фабрика намагається якнайшвидше позбутися такого товару. Самий простий і швидкий спосіб зробити це – зв’язатися з компаніями, які мають свої склади одягу. Потім з цих складів дитячий, чоловічий і жіночий одяг оптом йде до дрібногуртових і роздрібних продавців, від яких і доходить до кінцевого покупця.

Ще одним джерелом появи одягу сток є якраз оптовики. Нерідко виникають ситуації, коли оптові дилери закуповують велику партію одягу у офіційного виробника і з якоїсь причини не можуть продати її повністю в роздрібні магазини. Якщо, наприклад, у німецькій колекції одягу 10 000 одиниць, магазин закупив тільки 9000, а термін життя будь-якої колекції відомого європейського бренду в середньому 3 місяці, то виходить, що оптова компанія може просто не встигнути знайти нових клієнтів чи пошуки затягнуться. Внаслідок цього оптовикам набагато вигідніше продати залишок товару компаніям, які займаються продажем стокового одягу.

Однак найчастіше стоковий одяг з’являється безпосередньо у торгових мереж, які в подальшому реалізують її на своїх складах. Тобто речі, які не були розпродані за сезон, падають в ціні і магазину вигідно зняти їх з вітрини, помістити на свій склад і звідти торгувати ними оптом, тим самим окуповуючи витрати. Звичайно, магазин міг би сам розпродати залишок свого товару з минулих колекцій, запропонувавши покупцям хорошу знижку, але за час розпродажу далеко не завжди вдається продати навіть значну частину товару. Крім того, не кожен фірмовий бутік може дозволити собі торгувати товаром зі знижками, а на додаток виходить, що стара колекція займає місце в торговому залі, яке вигідніше було б зайняти новими надходженнями. Отже, виходить, що для більшості магазинів зручно продати залишки оптовим покупцям стокового одягу.

Таким чином, перевиробництво на фабриках, залишки від закуповуваного одягу торговими дилерами і нерозпроданий в сезон одяг торгових мереж, призводить до того що з’являється стоковий одяг, який потім реалізується в стокових магазинах за ціною на порядок нижче, ніж у фірмових магазинах і бутіках.